Transformers: Revenge of the Fallen del 3/3

Välkomna till del 3...

I alla fall så bryter sig några decepticons in på en militärbas och snor en bit av Allspark som de sedan använder för att återuppliva Megatron (ledaren för decepticons) som ligger död på havets botten. Han flyger sedan ut i rymden och landar på sin gamla planet där han träffar den enda som står över honom.

Ja, det här är The Fallen, det visste väl alla. Han ser för övrigt ut som Rafiki från Lejonkungen, bara det att han är lite mindre ascool.

Han förklarar i alla fall för Megatron att han inte kan återvända till jorden om inte den sista Primetransformern är död, vilket får Megatron att bestämma sig för att döda Optimus Prime.

I alla fall så kan vi hoppa fram ungefär 40 minuter, dels för att få recensionen kortare och dels för att jag inte ska ta livet av mig.

Så: Optimus Prime är död, våra tre vänner (Megan Fox, kille jag inte kommer ihåg vad han heter men som driver en hemsida - Eller IDIOT - och Sam) har hittat en av de hemliga agenterna från första filmen som nu jobbar på en lågbudgetrestauran med sin mamma men på fritiden så skriver han på sin hemsida om hur aliens existerar. Återigen måste jag fråga hur folk kan tro att de inte existerar men jag har redan lärt mig att den här filmen är efterbliven så visst, vi säger att det funkar.
Decepticons har bestämt sig för att sluta gömma sig och... vänta lite... de ska sluta gömma sig!?
Hur?
För att kunna sluta göra något så måste man ju trots allt ha börjat med det och jag vet inte med er, men för mig räknas fan inte en stor robotstrid mitt i en stad till att "gömma sig".

I alla fall så har Sam och gänget åkt till egypten och de har hittat en gammal Transformer med käpp och raspig röst.
Den lilla radiostyrda biltransformern har även försvunnit mystiskt efter att han har börjat sätta på Megan Fox's ben. Vi har även fått in två nya karaktärer som är tvillingar och rappar... herrejävlar vad jag önskade att jag hittade på det här.
De kan även vara de mest rasistiska karaktärerna jag har sett i någon film, någonsin.

I alla fall så har vi fått reda på att The Fallen vill åt en nyckel som leder till en maskin som ska stänga av solen för att han ska kunna få liv på sin planet igen och Sam måste hitta stället där nyckeln är gömd på innan The Fallen gör det. Han kan även göra Optimus Prime levande igen med nyckeln.
Han lyckas hitta nyckeln men tyvärr förvandlas den till robotstoft. Han lyckas även tvinga militären till att frakta Optimus Prime till öknen där de befinner sig.

Under tiden som allt detta händer så har ca 5 olika Decepticons slagit ihop sig till en enda gigantisk decepticon som slukar allt i sin väg men tyvärr inte lyckas döda någon av tvillingarna. Han klättrar upp på en pyramid och slår av toppen där vi ser maskinen som The Fallen vill åt och den före detta hemliga agenten klättrar efter den och kollar rakt upp på dess testiklar...

...

...

*slår huvudet i väggen*

Den här filmen har alltså robottestiklar... visst, varför inte?

Optimus Prime ligger några hundra meter bort och Sam måste nå dit men hans föräldrar (som kom dit på något sätt) stoppar honom. Hans pappa gråter okontrollerat och försöker stoppa honom men hans mamma säger att det är okej.
Vänta lite.
* Skicka ungen till college - inte okej.
* Skicka iväg ungen mot en armé av robotar som alla vill döda honom och trolgtvis kommer han inte överleva - helt okej.
Grattis, du är världens sämsta förälder... Josef Fritzl har större risk att vinna "Årets Förälder" än vad du har.

Han lyckas lugna pappan och säger att de ska åka någon annanstans. Sedan blir det till att ta Megan Fox i handen och springa i slow-motion iväg från en explossion... den här scenen pågår i två minuter.
Awesome.

Han ska i alla fall precis nå till Optimus Prime men då sprängs han till bitar och dör. Som tur är så får han nyckeln stoft på sig vilket gör att han kommer till robothimlen...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Okej, jag kan tåla dåligt manus, psykopatiska biroller, robottestiklar, rasistiska robotar, efterblivna huvudroller och jag kan till och acceptera att slutstriden i första filmen har lyckats bli mörklagd.
Jag kan däremot inte - jag upprepar: inte - acceptera att det finns en robothimmel.

Michael Bay, du är allt som är fel med Hollywood och du är världens i särklass sämsta regissör. Du suger ut allt positivt med en film och det som borde vara en underhållande actionfilm lyckas istället bara få mig förbannad, trött och ledsen. VAD HAR DU ATT SÄGA I DITT FÖRSVAR!? VAD HAR DU ATT SÄGA I DITT FÖRSVAR DITT JÄVLA ÄCKEL!? JAG SKA HITTA DIG MICHAEL BAY! JAG SKA HITTA DIG OCH DÖDA DIG! DU SKA DÖ EN PLÅGSAM DÖD DITT AS!

BLARGH!

Ehm... vart var jag?

Han träffar i alla fall de första Transformersarna som någonsin existerade och när han säger att nyckeln gick sönder så är de inte alls ledsna; de ger honom bara en ny.
De förklarar sedan att den inte kan tas, den måste förtjänas... varför var det då en så hemsk sak att The Fallen skulle hitta den? Han skulle ju inte kunna ta den utan att förtjäna den eller hur?

Sam blir i alla fall hemskickad till jorden igen där han hittar nyckeln liggandes på marken. Precis innan han ska plocka upp den så kommer The Fallen och tar den ifrån honom.

*Andas in, andas ut, andas in, andas ut*.

Jag tyckte jag hörde något om att förtjäna nyckeln!?

Okej, Optimus Prime återuppstår och spöar skiten ur The Fallen på fem sekunder och efter det så slutar filmen.

Jag ber om ursäkt för en rörig recension men den här filmen är verkligen oerhört svår att följa. Det finns knappt någon handling och den lilla som finns där verkar vara ihopklistrad med alldeles för lite kontaktlim och den faller hela tiden sönder mer och mer.
Den sätter upp handlingar som aldrig slutförs och vi får reda på saker som aldrig skulle behövas. Det är helt sjukt att en film faktiskt kan vara såhär dålig.

Det här är en av de få filmerna som lyckas få mig förbannad. Jag menar visst, det är inte den sämsta filmen jag har recenserat på den här bloggen, det är Are You Scared 2, men Are You Scared 2 hade inte en budget på 300 miljoner dollar. Are You Scared 2 förstörde inte för någon och de enda som kommer se den är folk som letar efter dåliga filmer... jag är fan inte ens säker på att den släpptes i Sverige.

Transformers: Revenge of the Fallen kostade 300 miljoner dollar att göra och det här är vad som blir resultatet? Förstår ni hur många människor det finns därute som faktiskt har bra idéer till en film, men de får aldrig chansen tack vare att Michael Bay måste runka lite till.
Jag förstår inte att någon kan tycka om den här filmen, det enda som är bra med den är effekterna men de blir dolda bakom den hemska kameran.

Nej, se den inte.

Michael Bay, jag hatar dig, jag hatar dig från djupet av mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: josse `

2009-10-27 @ 22:23:38
Postat av: josse ?

asså vilken kuk blogg... ;o

2009-10-27 @ 22:24:39
Postat av: Suck...

Sämsta recensionen jag nånsin läst, verkar ju knappt som att du har sett filmen.

2009-10-27 @ 22:45:13
Postat av: Hansen

Håller med Suck, Det är fan du som är dum i huvudet, Michael Bay har gjort ett par utav världshistoriens bästa filmer .. Vad fan tänker du med? :S

2009-11-01 @ 22:08:19
Postat av: Ksvenberg @bdb

ni alla som har kommenterat är rent av korkade om ni inte fattar att den här filmen är en utav dom dåligaste någonsin! michael bay hade blivit mer omtyckt om han gav de 300 miljonerna till rädda barnen ist för att göra den här skitfilmen. och serriöst, jag hatar tvillingarna i filmen, dom är ju helt ååh, finns inte ord för det. Och när hon tjejen blev till en robot så hade jag lust att slå sönder dvdn, där har vi lixsom beviset på att Michael bay inte har någon fantasi alls och snor från Terminator.

2009-11-02 @ 21:54:24
URL: http://katarinasvenbergs.devote.se
Postat av: Jessica

Jag förstår inte att folk inte kan acceptera folks åsikter. Jag såg filmen, jag gillade den men jag ÄLSKAR den här recensionen! Den är mitt i prick, humoristisk, inte alls rörig jämfört med filmen och får en att öppna ögonen för alla enorma missar som tyvärr finns i den här filmen. Det enda tråkiga är att den här bloggen kommer lära mig att analysera filmer och därför tvinga mig att ta självmord när mina vänner vill se filmer som Twilight, Pledge This och Fjorton Suger. Tack för att du förgyllt de sista dagarna av mitt liv som passifiserad filmtittare! :*

2009-11-04 @ 20:49:39
Postat av: Jennifere Holm

jag som faktiskt gillar denna filmen,

2009-11-10 @ 21:17:34
URL: http://ttroublesome.blogg.se/
Postat av: mikael

jag har bara sett den första filmen men den var jävligt dålig och den här låter inte som om den verkar vara något bra den häller. och att 300 miljoner dollar gick åt för en sådan film handlingen låter helt förjävligt dålig fan vilket slöseri

2009-11-16 @ 20:00:52
URL: http://agfamatic.bloggsida.se/
Postat av: Erik

Jag tyckte den va bra? :s

2009-11-23 @ 18:21:41
Postat av: DeLaMoncha

Transformers 2 är, precis som D-War, extremt underhållande i sin idioti.

2009-12-07 @ 23:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0