Transformers: Revenge of the Fallen del 1/3.

Om ni inte har sett första Transformers så tycker jag att ni ska ta och kolla på den här recensionen av den. Jag håller med honom till punkt och pricka förutom att han fann Transformers underhållande och jag ville skjuta mig själv under filmen. Om ni väljer att inte se på recensionen innan ni läser denna recension så vill jag varna er för att det finns saker ni inte kommer förstå till hundra procent men jag ska försöka göra det så enkelt för alla, även er som inte har sett första.
Nu kan vi börja.

Handlingen: Decepticons makter återvänder till jorden i uppdrag att ta Sam Witwicky till fånge, efter att han lärt sig sanningen om dom första forna Transformers. Samtidigt tar Optimus Prime på sig uppdraget att försvara mänskligheten och bildar en allians med internationella arméer för ett andra krig. (Taget från filmtipset).

Transformers: Revenge of the Fallen är vad man får om man ger Michael "ADHD" Bay full kontroll över sina filmer. Det som händer i den verkar vara slumpmässigt utvalda händelser och det är svårt att koppla en scen till en annan. På grund av detta så misstänker jag att han gjorde den här filmen under de perioderna då han hade slut på Ritalin.

Det här är verkligen en film för alla barn därute som lider av allvarliga koncentrationssvårigheter. Det enda den går ut på är explossioner och Megan Fox i slow-motion och eftersom att jag just led mig igenom denna 2 timmar och 29 minuters långa tortyr så tänker jag naturligtvis göra det enda rätta och dela med mig av den... scen för scen.

I alla fall så börjar filmen med att Optimus Prime berättar om hur människor och Transformers är lika varandra och att det har varit Transformers på den här planeten förut men sen hände något så människorna försökte döda Transformersarna... eller nåt liknande.
Efter den här helt meningslösa scenen så hoppar vi till nutiden där vi ser vår hjälte från första filmen: Sam. Sam ska åka iväg till College och hans mamma tycker tydligen att det är jättesorgligt att hennes son ska utbilda sig och få ett bra liv för hon försöker övertala honom till att stanna kvar hos henne.

Pappan däremot vill ha en hemabio i Sams rum så han kunde inte vara gladare över att hans son ska åka. Hans pappa passar även på att förklara hur mycket Sam kommer få knulla i college och Sam förklarar att han har en flickvän. Pappan säger något i stil med "det kommer inte hålla för evigt, ni har aldrig gjort något speciellt tillsammans" varpå Sam säger att de bara råkade snubbla över en utomjordisk ras och rädda hela världen från utplåning.
Efter detta svarar pappan med (och herregud vad jag önskar att jag hittade på det här): "Hur länge tror du att det kommer betyda något?"

DIN SON RÄDDADE VÄRLDEN OCH DU TYCKER INTE ATT DET BETYDER NÅGOT!

Efter dessa oerhört obehagliga samtal med sin pappa så blir Sam uppringd av sin älskade flickvän som spelas av ingen mindre än Megan Fox. Hon säger att de ska göra slut varpå han skrattar åt henne och tvingar henne att erkänna att de inte alls ska göra slut; det här är det närmsta de här två kommer till att verka som ett ordentligt par för enligt min erfarenhet så pratar faktiskt folk som är tillsammans med varandra på det här sättet... eller så är det bara jag som är sinnessjuk och tar varje chans till att tortera mina flickvänner.

Medan de pratar i telefon så leker han i sin garderob och hittar tröjan som ha bar när han räddade världen. Han plockar fram tröjan och ser att det sitter kvar en liten bit av The AllSpark (en kub som är orsaken till alla Transformers existens. Den förstördes i första filmen och han har tydligen fått en flisa som har fastnat på sin tröja) och när han tar på den så ser han en massa koder framför ögonen och den lilla kub-biten ramlar ner på golvet och bränner sig genom golvet ner i köket där den bränns fast i köksbordet.
Dess krafter ser till så att alla kökets maskiner börjar leva och innan Sam vet ordet av så blir han beskjuten av sin microvågsugn och sin telefon (okej, jag kan köpa att de börjar leva och kan transformera sig men vart fan kom vapnen ifrån? Jag antar att Samsung har börjat lägga in raketgevär i sina telefoner på grund av de stigande våldtäktssiffrorna eller nåt sånt).

Han flyr ut på gården och då störtar hans bil ut genom garageväggen och transformerar sig till en stor gul robot som skjuter alla små minirobotar. Sam skriker åt sin robot (vid namn Bumblebee) att han ska åka in i garaget igen innan någon ser honom.
För du vet, det finns ingen som helst chans att någon redan har sett honom. Det är ju inte som att det här händer mitt på ljusa dagen i ett kvarter fylld med människor.

Snygg Michael Bay, tror du verkligen att vi är så jävla blåsta?

Vi får för övrigt även se en står jävla jaktscen fylld med robotar i mitten av Kina helt utan att någon ens höjer ett ögonbryn.

Människan som skrev den här filmen borde straffas.

Sam åker i alla fall iväg till sitt jävla college där han träffar på sina nya rumskompisar. Dessa tre freaks of nature har en hemsida där de skriver om utomjordiska robotar som slogs mitt i New York för något år sedan (slutet på första filmen). Vi får även reda på att detta har blivit tystat och absolut ingen vet om att det hände.

Ursäkta!?
Det var en stor jävla strid mellan flertalet robotar som pågick i mitten av New York mitt på ljusa dagen. De förstörde säkerligen byggnader för flera miljarder dollar och jag vill inte ens tänka på hur många människor som fick sätta livet till på grund av deras lilla strid... och nu försöker ni övertala mig att man har lyckats mörklägga hela händelsen?

FUCK YOU MICHAEL BAY!

Kommentarer
Postat av: Mr.Ingenting

Har ett till tips till dig:

Stan Helsing.. såååå värdelös.

2009-10-18 @ 05:15:38
URL: http://mringenting.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Hur fan vågar du kritisera transformers... hade jag känt dig, hade du fan varit död nu... -.-

2010-01-18 @ 19:49:38
Postat av: Jenny

bra sagt Sebastian!

2011-09-04 @ 03:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0